הלינץ' בבנימין: הערר התקבל – אלישע ירד ישוחרר ממעצר

    אתר קול חי No Comments on הלינץ' בבנימין: הערר התקבל – אלישע ירד ישוחרר ממעצר

    בית המשפט מקבל את ערר ארגון חוננו נגד מעצר החשודים בהריגה בבנימין ומורה על שחרורו של אלישע ירד ממעצר, אינדור שנפצע קשה באירוע, ישאר עצור כשהוא מאושפז בבית החולים שערי צדק. בדיון השתתפה חברת הכנסת לימור סון הר מלך "גיבוי מלא מלא – הם מנעו לינץ'"

    אלישע ירד צילום: Erik Marmor/Flash9
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלינץ' בבנימין: ביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל לפני זמן קצר את ערר ארגון חוננו והורה על שחרורו של אלישע ירד ממעצר. יחיאל אינדור ישאר עצור, כשהוא מאושפז בבית החולים שערי צדק, ומחר הוא יובא לדיון בעניינו בבימ"ש השלום. ירד ישוחרר בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית וערבויות. לבקשת המשטרה בימ"ש עיכב את ביצוע ההחלטה עד היום בערב, לצורך הגשת ערר לבימ"ש העליון.

    את הערר הגישו עורכי הדין אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו. בערר ביקשו עורכי הדין מבית המשפט לקצר את הארכת המעצר של השניים, זאת לאחר שהובהר כי ירד אינו חשוד כלל בירי, ואילו אינדור הדגיש בחקירתו את הצורך בירי כיוון שהיה בסכנת חיים.

    פורסמו שמות עצורי הירי בבורקה; גינוי אמריקני מקומם

    חקירה ב'עוז ציון': רועה יהודי ירה בפורע פלסטיני

    כזכור, ביום שישי בסמוך לכניסת השבת, בזמן שמתיישבים רעו את הצאן שלהם באחד השדות שסמוכים לכפר בורקה, הגיעו פלסטינים והתעמתו איתם בטענה שהשטח שלהם. לטענת המתיישבים הם התקשרו לכוחות הביטחון ולא נענו. במהלך העימותים הושלכו אבנים מצד הפורעים הפלסטינים ויחיאל אינדור טוען שהרגיש סכנה לחייו וירה לעבר פלסטיני בן 19 שנהרג. הוא עצמו נפצע קשה מאבן שהושלכה לראשו והמשטרה חוקרת האם הוא ירה לפני שהאבן הושלכה לעברו או אחרי, מתוך הגנה עצמית.

    עו"ד אביחי חג'בי אמר בפתח הדיון "אני מאמין שאם באמת התחזק החשד הסביר באופן משמעותי נציג היחידה החוקרת היה מניח מסמך אחד או שניים בפני השופטת. העובדה שצריך לקרוא את כל התיק בשביל לבדוק אם התחזר החשד הסביר מעידה כמה התיק חלש".

    עוד הוסיף עו"ד חג'בי "אנו סבורים שהחלטת ביהמ"ש השלום להארכת מעצרם של אלישע ויחיאל היא החלטה שגויה. היום אנחנו מבינים שבתחילת הדיון נציג היחידה החוקרת כשל להראות לביהמ"ש את ההתפתחות הראייתית בתיק. מתחילת הדרך סברנו שהתיק הזה רצוף קונספציה שגויה של היחידה החוקרת, תוך אכיפה בררנית בין אלישע ויחיאל לבין הפלסטינים שהכו, הרביצו ותקפו בבורטאליות. אנחנו סבורים שבמהך הימים הקרובים הם ישוחררו והתיק יסגר".

    עו"ד נתי רום מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: “משטרת ישראל הגיעה לא מוכנה. השופטת לא הבינה – 'מה, אין פה כלום בתיק'. אנחנו מקווים מאוד שהם ישוחררו, גם אם יכול להיות שלא ישוחררו עכשיו בערר. יש הרבה אתגרים בשביל לשחרר אותם. אין פה תיק. אנחנו רואים יותר ויותר שאדם שהציל את חייו והציל אחרים נמצא לצערנו עצור בבית החולים, גם כשהוא בטיפול נמרץ, גם כשהוא לפני ניתוח. זה מעשה שלא יעשה”.

    עו"ד רום התייחס לתוקפים הפלסטינים: "300 הפורעים, שכפי שהמשטרה אמרה אין ספק שהיתה אלימות משמעותית כלפי היהודים, לצערנו הרב הם לא נעצרים כל 300 הפורעים. גם אלו שנעצרים, זמן רב חולף ובינתיים הם נמצאים בבית החולים עם משפחותיהם, שלא כמו מרשי. גם כאשר עוצרים אותם לא מייחסים להם עברות כגון ניסיון לרצח כפי שמייחסים למרשיי, למרות שלא עשו דבר חוץ מלהגן על חייהם ועל חיי אחרים”.

    גם להדלפות החוזרות ונשנות לתקשורת התייחס עו"ד רום, ובפרט להדלפה לגבי הוצאת צו מעצר מנהלי למתיישבים "מצער שיש הדלפות ומצער שיש ניסיון להשפיע על בית המשפט.. אין שום הצדקה בעולם להוציא צו מנהלי אחרי אירוע כזה. זה רק מראה את האצבע הקלה והשימוש לרעה בצווים דרקוניים כאלה, שאסורים על פי חוק. יש מי שמשתמש בסמכויות שניתנו לו לשעת חירום לבטחון המדינה בצורה שיטתית כנגד מתיישבים בניגוד לחוק, זו פגיעה קשה בדמוקרטיה".

    לגבי שחרור המתיישבים אמר עו"ד רום כי מעטים השופטים שישחררו חשוד ברצח בימים הראשונים לחקירה. “לצערנו הרב יש שימוש לרעה תוך אכיפה בררנית וייחוס עברות שגם המשטרה יודעת ומדליפה לתקשורת שאין להן עתיד בסיס. מאוד כואב לראות שהמשטרה משתמשת בכלי (ההדלפה) וגם השב"כ מדליפים דברים לתקשורת כשאין שום ראיות בתיק, אבל ממשיכים לייחס להם עברות המתה כשהם יודעים שאין אופק לדבר הזה, אך ורק כדי להטיל קושי על השופטים לשחרר. זו פגיעה בשלטון המדוקרטיה".

    ח"כ לימור סון-הר מלך (עוצמה יהודית) אמרה מחוץ לאולם הדיון כי "לאט לאט מסתברת האמת. את הדמוניזציה והכותרות כבר קיבלתם. אבל היום נראה מי יהיה אמיץ לבוא ולהגיד 'טעינו, חטאנו לכם באופן מגמתי'. היום מסתבר פה בביהמ"ש שכמו שאמרתי בתחילת הדרך ובימים האחרונים – לא דובים ולא יער. המשטרה מגיעה לפה לא מוכנה. השופטת אומרת דברים ברורים ובמוצאי שבת גם השפט אומר לאותם שוטרים פעם אחר פעם – 'אין פה חומרים, זה לא מסודר, הגעתם לא מוכנים', וגם הפעם הזו זה קורה. אין פה דבר.

    "יש כאלה שמנסים אולי להבעיר את האירוע מחדש כמו 'הארץ', אבל האמת ברורה: זו הארץ שלנו, נמשיך להאבק עליה. הדם שלנו לא הפקר ולא חיינו הפקר. היום בבהימ"ש אני מקווה שיצא צדק וזה יתבהר".

    לשאלה אם היא נותנת גיבוי למתיישבים ענתה ח"כ סון-הר מלך: "גיבוי מלא מלא! בכל מדינה שפויה אחרת הם היו זוכים לכל הכבוד וההערכה, הם מנעו לינץ', מנעו הרג של יהודים. איפה אתם חיים? מה אנחנו באו"ם?!”.



    0 תגובות